zondag 3 juli 2011

Vegetarische ovenschotel van spitskool

Vegetarische ovenschotel van spitskool by Paulus Geeve
Vegetarische ovenschotel van spitskool,bijdrage van Karin Christen, Jeugdtuin Stadshagen
Ik heb gisteren iets lekkers gegeten van eigen tuin, spitskool in de oven (vegatarisch).

Omdat ik geen garam masala in huis had heb ik een teentje knoflook er doorheen gedaan. Verder in plaats van paneermeel over de aardappelpuree heb ik geraspte oude kaas eroverheen gestrooid. De appeltjes maken het geheel lekker fris.

Receptuur:

Ingrediƫnten voor 4 personen

500 gr. spitskool
1 tl garam masala
1 tl kerriepoeder
1 kleine ui
1 appel
Aardappelpuree (van 600 gr. geschilde aardappels)
Olie

Hulpmiddelen

Wok
oven

Voorbereiding

Spitskool schaven
Aardappelpuree maken
ui snipperen
appel schillen en in blokjes snijden

Bereidingswijze

De wok verhitten en in 2 el olie de fijngesnipperde ui aanbakken. Garam masala en kerriepoeder toevoegen en even meebakken. Spitskool erbij doen en de groente goed door blijven scheppen zodat er niets aan de bodem vast bakt. De appel even meebakken. Als de kool wat glazig begint te worden alles overdoen in een ingevette ovenschaal. Afdekken met de aardappelpuree. Over de aardappelpuree nog wat paneermeel strooien en een beetje boter er op doen. In een voorverwarmde oven van 200°C gedurende 30 minuten laten bakken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heerlijk, wat lekker. Maar goed dat ik nog 'n spitskool op de tuin heb staan.
Groetjes,
Hans